Rekonstrukcijom Rotora europskim & državnim sredstvima naša je Vlada riješila jedan od najvećih problema u Zagrebu!
Čestitajući Dan grada Zagreba koji se slavi na blagdan Majke Božje od Kamenitih vrata, Andrej Plenković je istaknuo da je ugovaranjem više od 20 milijardi iz fondova EU-a za projekte u Zagrebu i okolici Vlada RH itekako pridonijela razvoju glavnog grada. Odličan je primjer upravo Rotor Remetinec - koji je danas svečano otvoren.
Na svečanost dodjele javnih priznanja Grada Zagreba, predsjednik Vlade RH i HDZ-a naglasio da je obnova nakon potresa temeljna zadaća svih:
- Želimo da obnova Zagreba bude cjelovita, na razini koja će osigurati da eventualni budući potresi ne mogu nanijeti ovako velike štete. Potrebno je obnoviti, prije svega, privatne kuće i stanove građana, ali i zgrade državnih institucija, škola, vrtića, bolnica…
Sredstva za obnovu iz Europskog fonda solidarnosti
Potres je trajao 10 sekundi, a obnova će trajati najmanje 10 godina, a vjerojatno i više - nastavio je Plenković:
- S obzirom na to, moramo imati najkvalitetniji mogući zakonski okvir i moramo imati golema financijska sredstva. Kako bismo dobili kvalitetan zakon, prijedlog je upućen u javnu raspravu, a sredstva za obnovu osigurat ćemo iz državnog proračuna i europskih fondova. Ubrzo ćemo uputiti zahtjev Europskom fondu solidarnosti, a sa Svjetskom bankom dogovaramo zajam u iznosu od 200 milijuna dolara.
SVEČANO OTVORENJE ROTORA
Na Dan grada Zagreba svečano je otvoren Rotor Remetinec, čime je označen dovršetak projekta, punim nazivom, „Rekonstrukcija raskrižja Jadranske avenije i Avenije Dubrovnik - Rotor Remetinec“.
85% bespovratnih sredstava iz EU fondova
Na događaju je u svojstvu izaslanika predsjednika Vlade Andreja Plenkovića bio ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković:
- Ovaj golemi infrastrukturni projekt, ukupne vrijednosti 331.6 milijuna kuna, financirala je naša Vlada preko fondova EU-a s čak 85% bespovratnih sredstava ili 273 milijuna kuna, a ostatak je osiguran izravno iz državnog proračuna. Time smo riješili jedan od najvećih prometnih problema ne samo u glavnom gradu, nego i u cijeloj Hrvatskoj.
Slijedi brza željeznica do Zračne luke
Dodao je da završetak Rotora znači veću i protočnost i sigurnost prometa te lakšu i ugodniju vožnju za stanovnike Zagreba, ali i za sve koji dolaze u nj:
- I u Zagrebu je korist od EU sredstava itekako konkretna i „opipljiva“ - u njemu smo u ovom mandatu s milijardama kuna iz europskih fondova financirali čak 47 projekta! No već su u pripremi novi: nabava modernih autobusa i 60 niskopodnih tramvaja, spoj Sarajevske s čvorom Jakuševec te onaj najveći - brza željeznica do Zračne luke „Franjo Tuđman“!
Uvjet zagrebačkog HDZ-a
Osim što je obnovu Rotora gotovo 100% financirala naša Vlada - ili sredstvima iz državnog proračuna ili novcem iz europskih fondova, rekonstrukcija je bila i uvjet Gradske organizacije HDZ-a Zagreba, predvođene predsjednikom dr. sc. Andrijom Mikulićem, da prihvatimo ZG gradski proračun.
Vrijedi to ponoviti, jer neki bi voljeli da se “zaborave” te činjenice.
BLAGO ZADRO - POČASNI GRAĐANIN ZAGREBA
General-bojnik Blago Zadro posmrtno je proglašen počasnim građaninom Grada Zagreba za izniman doprinos u organiziranju obrane Vukovara i uspostavi teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske, čime je trajno zadužio Hrvatsku i Grad Zagreb. Povelju je preuzela njegova supruga Katica Zadro.
Zadro je bio zapovjednik obrane Borova Naselja i zapovjednik 3. bojne 204. vukovarske brigade. Pod njegovim je vodstvom na Trpinjskoj cesti zaustavljena oklopna sila JNA i uništeni su deseci neprijateljskih tenkova i transportera. Poginuo je 16. listopada 1991. blizu Trpinjske ceste, u Kupskoj ulici nedaleko od željezničke pruge. Ubijen je rafalom iz puškostrojnice tijekom borbene akcije. Posmrtno je promaknut u čin general-bojnika.