Rijeka preuzima vodeću ulogu u prekrcaju tereta u sjevernom Jadranu & postaje najvažniji morski izlaz za središnju i JI Europu!
Potpisan 20 milijardi kuna vrijedni Ugovor o koncesiji kontejnerskog terminala Zagreb Deep Sea. Andrej Plenković: „Ovo je kruna dugogodišnjih napora u sklopu megaprojekta Rijeka Gateway da se ova luka osuvremeni i uhvati korak s konkurencijom. Nastavit ćemo koristiti nikad jači međunarodni položaj RH i nikad bolju reputaciju na financijskim tržištima kako bismo i dalje ulagali u infrastrukturu koja će nam osigurati dugoročni gospodarski rast“. Oleg Butković: Kroz golemu investiciju hrvatsko-nizozemskog konzorcija i nove terete očekujemo da će 2025. RI luka prijeći milijun kontejnerskih jedinica, a do 2028. 1.5 milijuna i time prestići Koper!
Predsjednik Vlade RH i HDZ-a na svečanosti potpisivanja Ugovora o koncesiji kontejnerskog terminala Zagreb Deep Sea u Rijeci zahvalio je svima koji su sudjelovali u zahtjevnoj realizaciji toga „fascinantnog projekta za razvoj Hrvatske“, koji će stvoriti preduvjete da luka Rijeka preuzme vodeću ulogu u prekrcaju tereta u sjevernom Jadranu i time postane najvažniji morski izlaz za središnju i jugoistočnu Europu.
Vrijednost koncesije +20 milijardi kuna
Kapacitete i stratešku poziciju luke Rijeka - naglasio je Andrej Plenković - prepoznao je i jedan od najuglednijih međunarodnih operatera kontejnerskih terminala:
- APM Terminals sastavni je dio grupe A.P. Moller-Maersk, jednog od četiri najveća operatera na svijetu, koji trenutačno upravlja s 80 kontejnerskih terminala. Domaći je pak partner ENNA Logic, dio grupacije Energia naturalis. Vrijednost koncesije procijenjena je na oko 20.5 milijardi kuna, a sama fiksna koncesijska naknada godišnje iznosi 2 milijuna eura.
Dodatnih 280 metara operativne obale
Činjenica da investitori jamče promet od 1 milijun TEU (kontejnerskih jedinica) u prve dvije godine rada terminala daje nam razloga za optimizam - prisnažio je hrvatski premijer:
- U svibnju 2019. završena je Faza 1 projekta Zagreb Deep Sea, kada je u organizaciji Lučke uprave te uz zajam Svjetske banke i ulaganje od 109 milijuna eura izgrađeno 400 metara obale. Nizozemsko-hrvatski konzorcij - koji će idućih 50 godina upravljati terminalom - obvezao se izgraditi svu potrebnu infrastrukturu za nadogradnju riječke luke, što obuhvaća i dodatnih 280 metara operativne obale sa zaobaljem.
Strateška autonomija Hrvatske
Pritom je izdvojio važnost ceste D403, koja je izravna veza između čvora Škurinje na riječkoj obilaznici i kontejnerskog terminala. Time će Zagreb Deep Sea biti spojen na mrežu hrvatskih autocesta, što će mu osigurati najbolju moguću operativnost:
- Zagreb Deep Sea predstavlja veliku šansu za gospodarski razvoj Hrvatske. Činjenica da su poremećaji u lancima dobave i u prometu u svijetu doveli do rasta cijena energenata, ali i do manjka pojedinih roba, samo dodatno potvrđuje koliko je ovaj terminal važan za stratešku autonomiju Hrvatske.
Na energetskoj i prometnoj mapi svijeta
Uz plutajući terminal za ukapljeni plin, s kojim je Hrvatska stavljena na energetsku kartu Europe, s ovakvim terminalom stavljena je i na prometnu i gospodarsku mapu svijeta - zaključio je predsjednik Vlade RH i HDZ-a Andrej Plenković:
- Nastavit ćemo koristiti nikad jači međunarodni položaj RH i nikad bolju reputaciju na financijskim tržištima kako bismo i dalje ulagali u infrastrukturu koja će nam osigurati dugoročni gospodarski rast.
BUTKOVIĆ: Luka Rijeka stat će uz bok onima najvećima u EU-u!
Ministar mora, prometa i infrastrukture (i nacionalni potpredsjednik HDZ-a) Oleg Butković poručio je da je ovo povijesni dan za riječku luku:
- Kroz golemu investiciju nizozemsko-hrvatskih partnera i nove terete očekujemo da će 2025. luka prijeći milijun kontejnerskih jedinica, a do 2028. njih 1.5 milijuna te time prestići Koper! Potpisivanjem ovog ugovora Rijeka kreće nezaustavljivo na razvojni put koji će ne samo učvrstiti njenu poziciju kao najveće hrvatske luke, nego će je staviti uz bok onima najvećima u Europi!
Nizinska pruga za 10 godina!
Napomenuo je i da dobro, u zadanim rokovima, napreduje izgradnja ceste D-403, koja povezuje Zagreb Deep Sea s riječkom obilaznicom:
- Ohrabreni ovim uspjesima, vjerujem da ćemo strateški nacionalni projekt nizinske pruge od Rijeke prema unutrašnjosti dovršiti za 10 godina!