Vijesti
7. 4. 2022.

Pelješki most, omiška obilaznica, tunel Učka, Istarski ipsilon & autocesta Zagreb-Sisak!

Oleg Butković u emisiji „A sada Vlada“: Svi veliki cestovni infrastrukturni projekti idu prema planu. Ovog ljeta otvorit ćemo Pelješki most. Svjedočit ćemo iznimnom događaju - povezivanju hrvatskog teritorija. Most preko Cetine, u sklopu multimodalne platforme od Solina i Splita prema Omišu, bit će spojen do kraja godine. Do polovice 2024. pustit ćemo u promet drugu cijev tunela Učka, a u ovom mandatu naše Vlade RH bit će dovršena i autocesta do Siska. Dotad ćemo u cijeloj zemlji uvesti i novi, beskontaktni sustav naplate cestarina, s elektroničkim vinjetama.

Ministar mora, prometa i infrastrukture (i potpredsjednik HDZ-a) u emisiji Hrvatskoga radija govorio je o velikim infrastrukturnim projektima koji su u tijeku, Jadroliniji, Hrvatskim željeznicama, cestovnom prometu i novom sustavu naplate cestarina.

Povezivanje juga Lijepe Naše s ostatkom Hrvatske!

Naglasio je da s Pelješkim mostom, kapitalnim infrastrukturnim projektom, sve ide dobro:

- Sami most je gotov i sada smo koncentrirani na pristupne ceste, koje se užurbano dovršavaju. Zadovoljni smo. Usprkos koroni, nije bilo kašnjenja. Očekujemo da ćemo sredinom srpnja otvoriti Pelješki most za promet. Svjedočit ćemo zaista velikom događaju, radi se o spajanju državnog teritorija.

Ovog ljeta vozit ćemo se Pelješkim mostom!

Dovršetkom 500 m dugačkog Mosta „Ston“ preko Stonskog zaljeva, što se planira do kraja godine,  zatvorit ćemo cijeli megaprojekt cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom - dodao je Butković.

Omiška obilaznica - impresivno!

Ministar se osvrnuo i na izgradnju omiške obilaznice, projekt vrijedan 180 milijuna kuna i financiran bespovratnim EU sredstvima, koji uključuje dva tunela i most preko Cetine:

- Lani smo probili tunel Komorjak, sada već polako „izvire“ most preko Cetine, koji bi do kraja godine trebalo biti spojen u dužini od 216 metara. Obišao sam radove prije 10-ak dana, pogled s mosta doista je fascinantan. To je jedan od najimpresivnijih projekata, kojim će se riješiti golemi prometni problem. Po postojećoj magistrali D8 i kroz Omiš, naime, ljeti prolazi čak 50.000 vozila dnevno. To je jednostavno neodrživo.

Čitava multimodalna platforma od Solina i Splita prema Omišu bit će financirana EU sredstvima, a dovršena do kraja 2025. - istaknuo je Butković, najavivši da će se do kraja godine raspisati natječaj za dionicu od Omiša prema Dugom Ratu.

Autocesta ZG-Sisak - žila kucavica razvoja SMŽ-a

Dotaknuo se i dvaju velikih projekata u Sisačko-moslavačkoj županiji:

- Prvi je izgradnja posljednje dionice autoceste Zagreb-Sisak, od Lekenika do Siska, s čvorom Žažina kao spojem na Petrinju. Lani smo donijeli odluku na Vladi, osigurali sredstva, raspisali natječaj, ugovorili izvođača. Radovi su krenuli i do turističke sezone 2024. autocesta prema Sisku bit će gotova.

U ovom mandatu dovršetak autoceste do Siska - Novi most na Odri već idućeg ljeta!

Drugi projekt je novi ulaz u sami Grad Sisak, koji se gradi od prošle godine, što uključuje i novi most na Odri.

I tunel Učka prema planu

Butković je zadovoljan dinamikom radova i na drugoj cijevi tunela Učka, istaknuvši da je s istarske strane dosad probijeno 820, a s kvarnerske 430 metara:

- Znači, probijeno je 1.25 od ukupno 5.6 kilometara tunela. Projekt je vrijedan 200 milijuna eura. Do sredine 2023. trebala bi se fizički probiti druga cijev, dok se opremanje, testiranje i puštanje u promet planira do polovice 2024. godine. Paralelno s tim, dovršava se i Istarski ipsilon u punom profilu.

Puštanjem u promet dionice Istarskog ipsilona do Lupoglava radimo važan korak prema prometnom povezivanju Istre i potpunom integriranju svih dijelova Hrvatske!

NOVI SUSTAV NAPLATE CESTARINA

U vrlo uspješnom restrukturiranju cestovnog sektora spasili smo tvrtke, ali nam je ostao novi sustav naplate cestarine kako bi se proces završio - također je rekao ministar Butković:

- Prihod na autocestama drastično je pao s početkom pandemije i nismo mogli financijski krenuti u taj projekt. No zahvaljujući premijeru Plenkoviću, kroz Nacionalni program oporavka i otpornosti u tu su svrhu osigurana bespovratna EU sredstva. Očekujem da ćemo 2024. uvesti novi, beskontaktni sustav naplate, s elektroničkim vinjetama. Rampe odlaze u povijest: kamera će učitati tablicu vozila, ulazak i izlazak s autoceste bit ćete evidentiran te će vam se s računa skinuti zadani iznos. Sve će biti brže i bolje.

A A A