Koristeći svoj povoljni geografski položaj, Hrvatska je prerasla u europsko energetsko čvorište, a uskoro će biti i - prometno!
Tête-à-tête susret hrvatskog premijera i predsjednice Vlade Kraljevine Danske Mette Frederiksen dan nakon zajedničkog obilaska kontejnerskog terminala u riječkoj luci. PVRH Andrej Plenković: Zahvaljujući velikoj dansko-hrvatskoj investiciji u Deep Sea Terminal, Rijeka će preuzeti vodeću ulogu u prekrcaju tereta na sjevernom Jadranu, a u tijeku je izgradnja željezničke i cestovne infrastrukture koja će povezati Rijeka Gateway i PGŽ sa srednjom Europom. Hrvatska, kao jedina mediteranska zemlja koja ima i Dunav, u potpunosti će ispuniti svoju stratešku ulogu! FREDERIKSEN: Čestitam! Projekt najmodernijeg mogućeg kontejnerskog terminala prevažan je i ekonomski i politički ne samo za RH, nego i za cijelu Europu.
(PHOTO) Predsjednik Vlade RH i HDZ-a Andrej Plenković primio je u Banskim dvorima dansku premijerku Mette Frederiksen, koja boravi u dvodnevnom radnom posjetu Hrvatskoj. Dan prije zajedno su obišli Zagreb Deep Sea u Rijeci, a tom je prigodom danskoj premijerki predstavljen projekt terminala Rijeka Gateway - s pripadajućim prometnicama.
U izjavi za medije nakon sastanka hrvatski premijer je kazao da su se u razgovorima fokusirali na dvije teme - gospodarsku suradnju u vidu ulaganja u Luku Rijeka i sprječavanje nezakonitih migracija.
Donosimo ključne poruke:
PLENKOVIĆ: Ključna pozicija Rijeke i otoka Krka
Deep Sea Terminal, čiji je koncesionar na 50 godina tvrtka Rijeka Gateway u zajedničkom vlasništvu APM Terminalsa koji posluje u sastavu danske Maersk grupe i hrvatske tvrtke ENNA Logic, investicija je od 500 milijuna eura. Uz izgradnju nizinske pruge, terminal će pridonijeti da Rijeka postane prometno čvorište za robu koja ide u srednju i zapadnu Europu. Suradnja na tom projektu je izvrsna. Upravo je pozicija Rijeke i otoka Krka ključna jer se tu nalaze naftni terminali, terminal za ukapljeni plin i rafinerija i luka.
Maersk, kompanija koja inače ima 75 takvih terminala diljem svijeta, odlučio je biti upravo naš partner sa svojim 76. terminalom, a na taj način će Hrvatska, jedina mediteranska zemlja koja ima i Dunav i jadransku obalu, moći iskoristiti sve prednosti svog položaja.
Bez bodljikave žice na granici
Što se tiče čuvanja vanjske granice EU-a, naša je Vlada donijela političku odluku da niti ne gradimo barijere niti ne podižemo bodljikavu žicu prema susjedima.
Pojasnili smo, međutim, sve ono što Hrvatska čini kako bi na istočno-mediteranskoj i zapadno-balkanskoj ruti spriječila nezakonite migracije: ulažemo u svu moguću tehnologiju za kontrolu granice, na kojoj je raspoređeno 6.500 hrvatskih policajaca.
Danska & Hrvatska uz Ukrajinu
Razgovarali smo i o posljedicama ruske agresije na Ukrajinu. I dalje smo, i jedna i druga zemlja, privrženi potpori Ukrajini, političkoj prije svega, ali i financijskoj i vojnoj.
FREDERIKSEN: Luka Rijeka važna za Hrvatsku, ali i cijelu Europu
Čestitam! Projekt najmodernijeg mogućeg kontejnerskog terminala u riječkoj luci prevažan je i ekonomski i politički ne samo za Hrvatsku, nego i za cijelu Europu. Često vodimo rasprave o potrebi izgradnje ili proširenja ključne infrastrukture, a Rijeka Gateway ogledni je primjer kako raspravu pretvoriti u djelo.
Hrvatska jako dobro čuva vanjsku granicu EU-a
Hrvatska jako dobro čuva vanjsku granicu EU-a. Izloženi ste najviše, a mi u Danskoj smatramo da to nije samo vaša odgovornost, da je ne trebate nositi sami, već da je to odgovornost svih država članica Europske unije. Moramo razmišljati i o novim rješenjima za europski sustav azila
U NACIONALNOM KOORDINACIJSKOM CENTRU ZA NADZOR GRANICE
Danska premijerka Mette Frederiksen sastala se i s PPVRH Davorom Božinovićem u Nacionalnom koordinacijskom centru za nadzor granice, koji u „liveu“ kontrolira policijske ophodnje na terenu i stacionarne i mobilne termovizijske sustave.
Posjet centru bio je prigoda da se osobno uvjeri na koji je način Hrvatska organizirala čuvanje svoje granice, duge čak 1.300 kilometara. Jedina usporediva granica u Europskoj uniji ona je između Finske i Rusije.