Nakon Dalmacije Pelješkim mostom i Baranje koridorom 5C, punim profilom Ipsilona i Istru ćemo u potpunosti prometno integrirati s ostatkom Lijepe Naše!
REČENO - UČINJENO! Probijena 2. cijev tunela Učke! PVRH Andrej Plenković: Ovaj građevinski pothvat dio je infrastrukturnog megaprojekta punog profila Istarskog ispsilona. Druga cijev tunela, dugačkog 5.630 m i najsuvremenije opremljenog (ventilacija, protupožarna zaštita, upravljanje), bit će puštena u promet prije ljetne sezone iduće godine. Radovi se nastavljaju i na istarskoj i na kvarnerskoj strani: izgradit će se vijadukti iznad rijeke Mirne i Limske Drage te puni profil autoceste od tunela do Matulja. Sve bi trebalo biti gotovo do ljeta 2025. godine, u 3. mandatu naše Vlade!
Predsjednik Vlade RH i HDZ-a sudjelovao je na svečanom obilježavanju proboja druge cijevi tunela Učke, trenutno najveće infrastrukturne cestovne investicije u Hrvatskoj, vrijedne 200 milijuna eura:
- Danas smo svi istinski ponosni i na radnike i na izvođače, ali i na ukupnu korist koju će ovaj megaprojekt donijeti kako Istarskoj, tako i Primorsko-goranskoj županiji. Čestitam svima!
Moderni suverenizam
Andrej Plenković je istaknuo da je Istarski ipsilon (s tunelom Učkom) zasigurno jedan od najprometnijih cestovnih pravaca u Hrvatskoj, kojim tijekom ljetne sezone prolazi 30% turističkog prometa u državi. Najavio je da će ova tek probijena cijev tunela biti u potpunoj prometnoj funkciji već prije početka turističke sezone 2024. godine:
- Time će Istra s četiri trake biti povezana s mrežom hrvatskih autocesta. Podsjećam da smo u ovom mandatu na sličan način, izgradnjom koridora Vc, i Baranju povezali s tom mrežom. To su golema strateška postignuća onog što nazivam politikom modernog suverenizma.
Osnaženi međunarodni položaj
Poručio je da s osnaženim međunarodnim položajem RH bolje, brže i učinkovitije ostvarujemo nacionalne zadaće:
- Taj osnaženi položaj nije samo članstvo u Europskoj uniji, europodručju i Schengenskom prostoru, već je on prije svega povjerenje i partnerstvo sa stranim kompanijama u realizaciji ovako kvalitetnih projekata.
I brze ceste!
Napomenuo je da je prošlotjedna važna odluka Vlade o davanju suglasnosti HAC-u za zaduženje i jamstava za izgradnju autoceste od Križišća do Žute Lokve te od Metkovića do Dubrovnika možda ostala u sjeni najave paketa mjera protiv inflacije:
- Tu odluku, međutim, nismo htjeli odgađati. Od drugih važnih prometnica u koje se ulaže tu su splitska obilaznica, brza cesta Zagvozd-Imotski, cesta D-403 koja daje posve novu dimenziju Riječkoj luci, autocesta od Lekenika do Siska, brze ceste Križevci-Koprivnica, Bjelovar-Virovitica, Požega-Staro Petrovo Selo itd. Zbog svih tih projekata možemo reći da će Hrvatska mrežom autocesta i brzih cesta integrirati sve svoje županije.
Slijede golema ulaganja u željeznice
Zaključio je da je to dobro za razvoj, turizam, investicije i gospodarske aktivnosti u svim dijelovima Hrvatske:
- Ovo za Hrvatsku, za Istarsku i Primorsko-goransku županiju znači jednu sasvim novu kvalitetu života. Slijede i golema ulaganja u željeznice.