Vijesti
13. 9. 2024.

REČENO - UČINJENO! Puštena je u promet 2. cijev Tunela Učke, projekt vrijedan više od 200 milijuna €. Što smo obećali, to smo i ispunili!

(VIDEO & PHOTO) Premijer Plenković: Još u srpnju 2022. godine, kada sam samo 3 dana nakon otvorenja Pelješkog mosta obišao gradilište 2. cijevi, dugačke 5,6 km, najavili smo da će taj građevinski pothvat, jedan od najzahtjevnijih u Hrvatskoj, biti gotov do kraja ovog ljeta. Radovi su završeni u roku i bez dodatnih troškova. Na ovaj se povijesni događaj čekalo više od 4 desetljeća, 2. cijev se pušta u promet 43 godina nakon što je otvorena ona prva. Veliki dan za Istarsku i Primorsko-goransku županiju, velik dan za Hrvatsku!

„Nastavljamo povezivati Istru s mrežom hrvatskih autocesta. Posebno zahvaljujem ministru Olegu Butkoviću i njegovom timu! Koliko je ovaj infrastrukturni objekt važan govori i podatak da 95% svih turista u Istri dolazi vozilima! - također je na svečanosti otvorenja istaknuo Andrej Plenković te napomenuo da je „Učka“, nakon Male Kapele i Svetog Roka, 3.  najduži tunel u Hrvatskoj.

Politička odluka donesena na sjednici u Puli

U svome je govoru predsjednik Vlade RH i HDZ-a podsjetio da je 13. rujna značajan i po tome što je na taj datum, na Vladinoj sjednici u Puli 2018. godine, donesena politička odluka da se u potpunosti dovrši puni profil Istarskog ipsilona te da se izgradi 2. cijev Tunela Učke:

- Odlučili smo nastaviti s vrlo uspješnim modelom javno-privatnog partnerstva kakav već desetljećima imamo s tvrtkama Bina Istra i Bouygues. Vlada RH nije imala ni trunke dileme da Istarska i Primorsko-goranska županija zaslužuju dovršetak ovog projekta.

Nakon Dalmacije Pelješkim mostom i Baranje koridorom 5C, punim profilom Ipsilona i Istru ćemo u potpunosti prometno integrirati s ostatkom Lijepe Naše!

Povezujemo sve krajeve Lijepe Naše

Do početka iduće sezone obnovit ćemo staru, prvu cijev „Učke“, a godinu dana kasnije izgradit će se autocesta do Matulja te puni profil na Mostu „Mirna“ i Vijaduktu „Limska draga“ - obećao je Plenković:

- Na taj će način Istarska županija biti u potpunosti integrirana u sustav hrvatskih autocesta. Ovaj je projekt, međutim, samo dio infrastrukturnog zamaha koji se sada vidi i osjeća u svim hrvatskim krajevima.

Nijedna Vlada nije kao naša toliko brinula o razvoju Istarske i Primorsko-goranske županije!

U međuvremenu će, naime, biti gotovi naš dio koridora 5C i autocesta do Siska, a bit će probijen i novi Tunel Kozjak, a uznapredovat će i obilaznica Splita od Trogira do Omiša - također je najavio hrvatski premijer:

- Osim toga, dovršit će se autocesta do Dubrovnika, brze ceste do Koprivnice i Požege te od Bjelovara prema Virovitici, kao i brza cesta koja će spojiti Varaždin, Lepoglavu, Ivanec i Krapinu. Do kraja desetljeća riješit će se, kada je riječ o cestovnim pravcima, sve ono što je Hrvatskoj strateški prioritet.

Dovest ćemo u jednaku razvojnu poziciju sve krajeve Hrvatske, to je bit ovog ogromnog investicijskog ciklusa - podcrtao je.

Pelješki most, omiška obilaznica, tunel Učka, Istarski ipsilon & autocesta Zagreb-Sisak!

Simboli infrastrukturnog razvoja

S odmorišta Kvarner s druge strane Tunela Učke vidjet će se Krk i naš naftni te LNG terminal u Omišlju koji predstavljaju simbole infrastrukturnoga razvoja države koja je teškom mukom stvorena u Domovinskom ratu - također je napomenuo predsjednik Plenković:

- U ova tri desetljeća čvrsto, konzistentno, snažno i s puno konsenzusa, Hrvatska je realizirala sve svoje strateške ciljeve. Posebno hvala hrvatskom braniteljima na našoj slobodi!

Proširenjem kapaciteta LNG terminala Hrvatska postaje energetsko čvorište za središnju Europu! I to, još bolje, uz pomoć EU sredstava!

Nema ljepše stvari …

Uz zahvalu izvođačima radova, naglasio je da su, kao podizvođači radova, najvećim dijelom bile angažirane domaće tvrtke, s više od 500 radnika, što dokazuje da imamo visoka tehnološka znanja i mogućnosti:

- Nema ljepše stvari od toga da se netko puno trudi i radi te da ovako zahtjevan projekt uspije realizirati od početka do kraja. Izdvojimo nekoliko podataka: za probijanje i izgradnju 2. cijevi utrošeno je više od 1.000 tona tekućeg eksploziva i 3.000 tona čelika, a iskopano je 1,2 milijuna tona kamenja. Bilo je angažirano, uglavnom hrvatskih.

Prije same svečanosti otvorenja, predsjednik Vlade RH i HDZ-a Andrej Plenković obišao je novi centar Bina Istre za upravljanje Tunelom Učka.

A A A