Vijesti
3. 9. 2025.

Ostvarujemo strateški cilj - Cijela Hrvatska kao cjelogodišnja destinacija!

Iako su s ljevice opet najavljivali/priželjkivali „slom turizma“, u 2025. brojke su čak i bolje nego prošle godine - koja je bila najbolja u povijesti. Na rušenje rekorda, međutim, već smo navikli. Druga je vijest stoga možda i važnija. Ministar Tonči Glavina: „Prvi put imamo rekordne rezultate na razini godine, a da oni nisu generirani u 2 ljetna mjeseca. To znači da uspješno razvijamo turizam koji je i prostorno i vremenski ravnomjerno raspoređen. I na kontinentu i na Jadranu, i zimi i ljeti, i na proljeće i na jesen“.

Naš turizam u prvih 8 mjeseci 2025. ostvario je rekordne brojke i povećanja u odnosu na isto lanjsko razdoblje - otkrio je ministar turizma i sporta na konferenciji za medije:

- 17,2 milijuna dolazaka (+2%)! 89,8 milijuna noćenja (+0,5%)! Više izdanih računa (+3,6%)! Gotovo 6 milijardi € veći promet (+9,9%)! Od ovih podataka još više raduje to što Hrvatska sve više postaje cjelogodišnja destinacija, s posebnim rastom u predsezoni (+5% dolazaka, +4% noćenja)!!

Nismo više samo sunce i more...

Mjere Vlade RH, usmjerene na pomoć poduzetnicima u sektoru turizma, očito daju rezultate - nastavio je Tonči Glavina:

- Potrošnja raste, konkurentnost jača, a kvaliteta ponude uvelike ide u korak s očekivanjima tržišta. Nismo više samo sunce i more...

Tko su istinski pobjednici?

Zahvalio je svim turističkim djelatnicima i zaposlenicima u turizmu koji su pridonijeli ovakvom uspjehu:

- Posebna zahvala onima koji su poslušali tržište te odgovarajućim omjerom cijene i ponude gostu pružili ono što i traži.

Hrvatska bilježi rast broja dolazaka i noćenja!

Rezultati u špici sezone na tragu su onih lanjskih, radi se o razlici od 0,5 do 1% - napomenuo je:

- Bili bi još i bolji da neki nisu neopravdano podizali cijene. Samo tržište im je poslalo poruku. Nadam se da su izvukli pouku za iduću godinu. S druge strane, najbolje su radili oni koji su pazili na omjer cijene i kvalitete. Oni su istinski - pobjednici!

Dobra očekivanja i u posezoni

Očekujemo da će posezona biti dobra poput predsezone - najavio je ministar Glavina:

- To je od posebne važnosti jer u tim razdobljima dolaze gosti s većom platežnom moći, koji više troše, odsjedaju u hotelima višeg standarda i hrane se u restoranima, dok u sezoni dolaze tzv. budžet gosti, koji odvaguju na što će potrošiti svaki mogući euro.

Ako nastavimo ovakvim tempom, do kraja 2025. dosegnut ćemo ukupni prihod od stranih turista od 15,5 milijardi eura ili oko 4% više nego u 2024. godini - zaključio je.

A A A