Vijesti
9. 1. 2019.

S 3 akcijska plana rasteretili smo poduzetnike za 2,2 milijarde, a od travnja će se za 48 sati moći pokrenuti posao!

Moguće je izbjegavanje stečaja u Uljaniku i 3. maju. Imat ćemo najmanje dvije ozbiljne financijske ponude! - poručio je ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta te potpredsjednik HDZ-a Darko Horvat gostujući danas u emisiji Hrvatskoga radija "A sada vlada" te u Newsroomu N1 televizije. Prenosimo, objedinjeno, ključne Horvatove poruke.

O spašavanju brodogradilišta

Do 25. siječnja, nakon zatvaranja tzv. data rooma, potencijalni bi strateški partneri - koji sada pregledavaju dokumentaciju radi procjene stanja - trebali službeno iskazati interes i predložiti modalitete kroz koje bi „ušli“ u brodogradilišta u Puli i Rijeci te financijski pratili njihovu rekonstrukciju. Naša je prioritetna zadaća da se nastavi s brodogradnjom, a izbjegavanje stečaja je - moguće! U 3. maju, primjerice, predstečajna faza traje do 6. veljače i sve dotad stečajni upravitelj može čekati s odlukom „stečaj da“ ili „stečaj ne“.

Mogu potvrditi da je i njemačka tvrtka zainteresirana za naša brodogradilišta. Žao mi je što i bivša uprava Uljanik grupe nije bila otvorila mogućnost da novi, potencijalni strateški partneri dobiju relevantne informacije i priliku davanja financijske ponude. U zadnja tri mjeseca intenzivno razgovaramo sa svima koji su zainteresirani za brodogradnju: kontaktiramo i s Kinezima, a ovih dana očekuje konačnu odluku hoće li i Ukrajinci ući u data room. Optimist sam - imat ćemo minimalno dvije ozbiljne financijske ponude i dvojicu partnera za koje sam siguran da, uz državu, mogu pratiti restrukturiranje brodogradilišta!

O administrativnom rasterećenju gospodarstva

Od početka 2019. naša je Vlada krenula s novim, 3. po redu akcijskim planom za administrativno rasterećenje gospodarstva. „Težak“ je više od 626 milijuna kuna te ukida 314 nameta, procedura i ostalih obveza, što je kontinuitet naše politike stvaranja potentnijeg i kvalitetnijeg poduzetničkog okruženja. Plan administrativnog rasterećenja u skladu je s preporukama realnog sektora i siguran sam da će poduzeća osjetiti njegove konkretne benefite.

Unutar Ministarstva formirali smo službu koja se bavi poboljšanjem poduzetničke klime, a podijeljena je na dva segmenta - jedan predlaže administrativna rasterećenja, a drugi prati provedbu već donesenih mjera. Tako da smo već započeli s konstrukcijskim prijedlogom plana rasterećenja za 2020.

Akcijskim planom za 2019. ukidamo 314 nameta & procedura - Poduzetnici će uštedjeti 626,74 milijuna kuna!

Kroz tri akcijska plana u tri godine ukupno rasterećujemo gospodarstvo za više od 2,2 milijarde kuna! No to nipošto nije kraj, nego dio procesa kojim želimo poboljšati uvjete poslovanja u Hrvatskoj. Poslovica kaže „zrno po zrno pogača“, ali mi smo se usudili „zagrabiti“ malo radikalnije. Jedan smo plan za ovu godinu već objavili javnosti, a mogu otkriti da upravo dovršavamo još dva: jedan kojim ćemo eliminirati dio neporeznih davanja, a drugim deregulirati regulirane djelatnosti, njih 11. Dakle, s ta dva dodatna „paketa“ samo u 2019. rasteretit ćemo poduzetnike za dobru milijardu kuna! Krajem siječnja ili početkom veljače prezentirat ćemo te prijedloge.

O digitalnoj platformi „Start“

Akcijski planom administrativnog rasterećenja dio je cjelovitoga reformskog paketa. U prvoj polovici 2019. imamo pripremljene, ili u završnoj fazi pripreme, još tri reformska „seta“. Među inim, 1. travnja pokrećemo aplikaciju Start, kojom ćemo omogućiti digitalizirano, automatizirano, u jednom koraku, u roku od 48 sati - pokretanje poslovanja! Uvodi se elektronički potpis, a ukidaju žigovi.

Od tog datuma će građanima - popunjavanjem jednoga jedinoga i jednostavnoga digitalnog formulara te uz neznatne troškove - biti dostupne sve umrežene informacije iz postojećih registara, a uklonit ćemo i ljudski faktor, tj. subjektivne prepreke koje državni službenici unose u proces. Zahvaljujući toj digitalnoj platformi, ponavljam, u roku od 48 sati poslovni računi bit će otvoreni u bankama, a tvrtke će moći startati s poslovanjem! Sigurni smo da će i ta reformska mjera pridonijeti stvaranju novih radnih mjesta!

O Državnom inspektoratu

Objedinjeni Državni inspektorat, koji također starta u travnju, smanjit će broj inspekcija i pojednostaviti proceduru, a novim zakonskim okvirom izbjeći će se situacije u kojima se zbog prvog, sitnog prekršaja zabranjuje poslovanje na mjesec ili više dana. Ako ste pomnije čitali Zakon o Državnom inspektoratu, mogli ste uočiti da smo od članka 70. do članka 75. vrlo jasno propisali za što inspektor NE smije kazniti poduzetnika. Za prekršaje lakše prirode koji se mogu brzo otkloniti neće se pisati kazne. Vrlo plastično: eliminiramo mogućnost da se, primjerice, cvjećarna u jeku turističke sezone zatvori na mjesec dana jer je evidentiran neki jednostavan prekršaj, i to prvi put.

Dakle, ova važna reformskih mjera ne odnosi se samo na objedinjavanje 17 inspekcija i ispravljanje štete koju je nanijela SDP-ova Vlada, već i na potpuno drugačiju filozofiju pristupanja inspektora realnome poduzetničkom sektoru.

O Bandiću & raspadu oporbenih stranaka

Pitate me je li nakon zadnjih stranačkih prelazaka, a koji su na meti USKOK-a, g. Bandić postao teret Vladi? Procesi unutar njegovoga zastupničkog kluba nisu bitni za nas. I otprije imamo stabilnu, čvrstu saborsku većinu - nijedna odluka koju smo u ove dvije godine planirali nije bila dovedena u pitanje. Bandić nije problem HDZ-a, već je problem onih stranaka koje se raspadaju.

O aferi SMS

HDZ je preozbiljna stranka da bi prejudicirala bilo čiju krivnju na temelju medijskih tvrdnji, i to ću ako treba ponoviti 15 puta. Kao što je i više puta naglasio predsjednik Plenković, afera nije nipošto dobra, a nadležne institucije trebaju je u potpunosti rasvijetlili i potom optužiti one koji su eventualno krivi ili pak utvrditi da odgovornosti kod pojedinih prozivanih osoba nije bilo - da je sve iskonstruirano. Nikoga ja sam ne mogu optuživati, ali ni braniti. Ne mogu poistovjećivati aferu SMS i Milijana Brkića. Kada mjerodavna državna tijela utvrde činjenice, onda ćemo u stranci i moći donijeti relevantne odluke.

A A A