RIJEKA GATEWAY. Riječka luka postaje kontinentalno čvorište za robu iz Azije i Afrike - najvažniji morski ulaz za srednju Europu!
(VIDEO) Premijer Plenković na otvorenju potpuno automatiziranog, tehnološki najnaprednijeg kontejnerskog terminala: Nakon LNG terminala, s kojim je stavljena na energetsku kartu Europe, Hrvatska je s ovim strateškim projektom dospjela i na prometno-gospodarsku mapu svijeta!* Supermoderni lučki terminal znači i dodatnu afirmaciju Lijepe Naše na međunarodnoj razini. * Uz potporu Vlade RH, najveća je to privatna logistička investicija do sada u nas, ukupno „teška“ 500 milijuna €!
Riječka luka preuzima vodeću ulogu u prekrcaju robe na sjevernom Jadranu! - poručio je još u svom govoru predsjednik Vlade RH i HDZ-a:
- U godini kada preuzima predsjedanje Inicijativom triju mora i Skupinom EU MED-9, Hrvatska politikom modernog suverenizma učvršćuje svoj položaj mediteranskih vrata europskog kontinenta.
Jedinstveni položaj Rijeke
Otvorenjem ovoga kontejnerskog terminala započinje nova faza razvoja riječkog lučkog sustava i hrvatske logistike - dodao je Andrej Plenković:
- Rijeka ima jedinstveni položaj u pogledu infrastrukture i za logistiku i za promet i za energetiku. Dovršetkom 2. faze izgradnje, terminal će moći prihvatiti brodove kapaciteta s čak 24.000 kontejnera i s gazom do 20 m.
Ogledni primjer zajedničke investicije
Naglasio je da ovaj megaprojekt predstavlja ogledni primjer zajedničke investicije države i privatnih partnera u kritičnu infrastrukturu:
- Živimo u svijetu nesigurnosti, promijenjenih međunarodnih okolnosti. Stoga je ljudima, gospodarstvu i državama još potrebnija čvrsta, stabilna politika - koja je zamašnjak razvoja.
Ispunjavamo obećanja
Istaknuo je da je i ovaj kontejnerski terminal dio širih ulaganja u Rijeku i Primorsko-goransku županiju, podsjetivši na državnu cestu 403, vrijednu 80 milijuna eura, koja je spojila riječku obilaznicu s riječkom lukom, kao …
… i na LNG postrojenje na Krku, nove plinovode te 2. (novu) cijev i obnovu 1. (stare) cijevi Tunela Učke.
Slijede velika ulaganja u željeznice
Premijer Plenković pritom je napomenuo da projektu riječkog terminala trebaju moderna željeznica i nizinska pruga kako bi ostvario svoju punu dimenziju:
- Stoga će sljedeća faza velikih investicija u Hrvatskoj biti usmjerena upravo na željezničku infrastrukturu. Naša je Vlada odlučna u tome da upravo Rijeka, koja se nalazi na tri transeuropska prometna koridora (Mediteranski, Jadran - Baltik te Zapadni Balkan - Istočni Mediteran) bude na najbolji mogući način iskorištena za gospodarski razvoj Hrvatske.
BUTKOVIĆ: Projekt koji mijenja položaj Hrvatske na gospodarskoj karti Europe!
„Novim terminalom Rijeka prerasta u najpropulzivniju luku sjevernog Jadrana i postaje središte intermodalne povezanosti regije. Ovaj projekt trajno mijenja položaj naše zemlje na gospodarskoj karti Europe“ - poručio je PPVRH i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
RASMUSSEN: Jačamo Europu - činimo je otpornijom!
Uoči otvorenja terminala, PVRH Plenković sastao se s ministrom vanjskih poslova Kraljevine Danske Larsom Løkkeom Rasmussenom i predstavnicima investitora - kompanija Maersk, APM Terminals i ENNA Logic.
Šef danske diplomacije Rasmussen kazao je da se ovim ulaganjem ne jačaju samo Hrvatska i Danska, nego i cijela Europa, kojoj je cilj u promijenjenim političkim okolnostima postati otpornijom i kompetitivnijom:
- Terminal će omogućiti brzi i laki tok dobara i tereta u Europi.
